نوشته شده توسط : افشار

 

 

 

 

 

تنظیمات کارخانه (پیش فرض) مانیتور LCD

 

 

 

اکثر مانیتورها و تلویزیون های LCD قسمتی به عنوان سرویس و تنضیمات پیش فرض دارند.

 

به طور کل سرویس های پیش فرض به این معنی است که وقتی کارخانه مانیتور و تلویزیون LCD را طراحی می کند برای کنترل ان دو روش در نظر می گیرد .

 

یک روش برای کابر که کلیه تنظیمات آن را بیرون (کلید های جلوی پنل مانیتور و تلویزیون) وبقیه تنظیمات را که به صورت داخلی یعنی از داخل دستگاه انجام می شود،به سازنده دستگاه یا تکنسین اختصاص می دهد.

 

 

 

تنظیمات داخلی مانیتور و تلویزیون ال سی دی

 

 

 

بعضی از مانیتورها و تلویزیون های ال سی دی تنضیمات داخلی زیادی دارند، در حالی که در بعضی دیگر فقط چند عمل عادی انجام می شود و با استفاده از آموزش تعمیر مانیتور می توان آن ها را تنظیم نمود.

 

تنظیم تعادل RGB،جهت ،اندازه ،زبان ، اطلاعات بک لایت و پنل LCD و ... از جمله مواردی هستند که در این تنظیمات انجام می شوند.

 

 

 

بهترین روش وقتی تنظیمات داخلی کارخانه اشتباه انجام می شود

 

 

 

اگر تنظیم کارخانه را اشتباه انجام دادید ممکن است در حالت های صفحه نمایش ،دیگر تصویری نشان ندهد (به دلیل از دست رفتن اطلاعات و ..) در این حالت باید مسولیت را به عهده تکنسین گذاشت و از عهده کاربر خارج است .

 

زیرا تنظیمات داخلی به طور کل به هم ریخته یا از بین رفته است .

 

بنابراین توصیه می کنیم اگر خواستید تنظیمی را اعمال کنید،ابتدا از تغییر آن اطمینان پیدا کنید ،سپس این کار را انجام دهید.

 

 

 

 مزایای استفاده از سرویس های کارخانه ای مانیتور و تلویزیون LCD

 

 

 

 -1می توان زمان کارکرد یک مانیتور (ساعت کارکرد) را بررسی کرد که چقدر قطعات آن مانند یک بک لایت و پنل ال سی دی کار کرده است .

 

این نکته بسیار مهم است ،به خصوص هنگام خرید مانیتور های ال سی دی دست دوم یا ال سی دی های که برای اولین بار روشن می شود،می توان از این طریق این گزینه متوجه کارکرد آن ها شد .به طور کل هر چه این کارکرد کمتر باشد مانیتور ال سی دی عمر بیشتری خواهد داشت.

 

 

 

-2 همچنین از این طریق می توان به سال ساخت مانیتور ال سی دی دسترسی پیدا کرد .

 

این سرویس این امکان را می دهد وقتی یک ماینتور ال سی دی جدید خریداری می شود ،از جدید بودن مدل آن اطمینان حاصل شود . خاطر نشان می شود تمام کارخانه های سازنده ،این گزینه را در حالته سرویس کارخانه ای خود نمایش نمی دهند.

 

 -3 می توان به مدل و سریال پنل ال سی دی دست رسی پیدا کرد .

 

این نکته بسیار مفید است اگر پنل ال سی دی مانیتوری درحالتی خراب باشد که بتوان تصویر ان را رویت نمود با گرفتن مدل پنل و بعد از سفارش دادن و تهیه کردن آن و آموزش تعمیرات مانیتور می توان به باز کردن مانیتور و پنل آن اقدام نمود.

 

لازم به ذکر است این گزینه در همه مانیتور ها وجود ندارد .

 

 

 

-4 اگر EEPROM IC با دستگاه برنامه ریز برنامه ریزی شد و کیفیت و وضوح تصویر رضایت بخش نبود با تنضیمات سرویس مد می توان از جلوی پنل آن را به کیفیت دلخواه تنظیم کرد

 

 

 





:: بازدید از این مطلب : 73
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 1 خرداد 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: